ניקוי שומנים – אפשר לפתור את זה

שומנים הם מטרד לא קטן. הם נדבקים לכל מקום ואינם מוסיפים לבריאות שלנו. יש דרך לנצח אותם. רוצים לדעת כיצד, המשיכו לקרוא…

כל טבח וכל בעל מסעדה יודע כי האויב הכי גרוע של המטבח הוא השומן. לא משנה כמה פעמים ביום ינקו הטבחים את העמדות שלהם, עדיין יישארו כתמי שומן מרגיזים בפינות המטבח, ושום ניקוי שומנים רגיל לא עוזר.

במסעדות המגישות מנות בשר המצב אף יותר חמור. השומן נדבר, פשוטו כמשמעו לכל משטח אפשרי, זאת בנוסף להצטברות על התקרה, במנדפים, ועל המדפים. גרוע מאוד הוא מצב הכיריים. אלה מתכסים בשכבות שומן כהה שרק שפכטל יכול לגרד, לא תמיד בהצלחה.

האם יש פתרון לשומן?

האם ניתן לפתור את בעיית הצטברות השומן רק עם חומרי ניקוי רגילים כגון מסיר שומנים או סבון? התשובה היא חד משמעית – לא. אמנם, אפשר לשמור על חזות נקיה באמצעות ניקיון יום יומי אולם לאורך זמן, השומן מצטבר וחודר את השכבות של החומר.

על מנת להיפטר מהשומנים באופן יסודי יש להשתמש בתכשיר מסיר שומנים תעשייתי. תכשיר זה מותאם למטבחים גדולים ולחדרי אוכל. הוא מכיל חומר מסיר חזק ויעיל הרבה יותר מאשר מסיר השומנים הרגיל והביתי שנמצא בכל סופר.

חשוב להבין ולהכיר בעובדה אחת: שומנים המצטברים בפינות המטבח מזיקים לבריאות ולאיכות האוכל. הצטברויות אלה הן חממה לחיידקים ולנגיפים, מדיפים ריח לא טוב, נדבקים לעור הפנים ולידיים וקשה מאוד להסירם. בקיצור, חובתו של כל מנהל מטבח לסלק את המטרד ולדאוג לסטריליזציה של המטבח בכל מחיר.

נא להכיר – דטרגנטים

אחת הסיבות להצלחה הפנומנלית של מסיר שומנים תעשייתי היא החומרים הפעילים שלו. תכירו – דטרגנטים, חומרים מיוחדים ופעילים מאוד בזמן הניקיון. בזמן ריסוס מסיר השומנים, הדטרגנטים נתפסים על המצבור השומני ומפרקים אותו מבפנים כך שיהיה קל להסיר אותו.

סבון, לצורך העניין, אינו נחשב דטרגנט ועל כן הוא פחות יעיל במלחמה נגד השומנים. מאותה סיבה בדיוק, כדאי לתת למומחי ניקיון לעשות ניקוי שומנים יסודי עם חומרים תעשייתיים ויעילים. רק הם יודעים את המינון המדויק ואת אמצעי הבטיחות שיש לנקוט בזמן הניקוי.

בעל מסעדה יקר – ניקוי שומנים יסודי הוא מה שאתה צריך למטבח שלך. אל תהסס.

המאמר נכתב לטובת מורן לויט פתרונות ניקוי לעסק.

כתיבת תגובה