שער חשמלי או מחסום חשמלי, מה עדיף ?

אחרי שכבר קיימת הסכמה כי נחוץ לעשות סדר בחניה נשאלת תמיד השאלה מה עדיף שער חשמלי או מחסום חשמלי, על שערים חשמליים ועל מחסומים חשמליים.

החלטתם שאתם רוצים איך בעצם לא יודעים מה להחליט האם שער חשמלי או מחסום חשמלי? התשובה משולבת שכן צריך לנתח ראשית את הצורך שלכם כלקוחות ולפי זה לגבש החלטה. ככלל חשוב שתדעו כי מחסום חשמלי הכולל זרוע העולה ויורדת מיועד בעיקר לעשיית סדר בחניה, מחסום זרוע חשמלי נפתח יחסית מהיר וגם נסגר יחסית מהר אחרי זמן השהיה שאותו ניתן לכוונן בעת ההתקנה. מחסום חשמלי אינו תופס מקום רב ממפתח הכניסה לחניה עלותו זולה יחסית לכל שער אחר והוא מהווה אלטרנטיבה לפתרון קל גם במקומות משופעים בהם לא ניתן להתקין שער הזזה. המחסום חשמלי בנוי  מזרוע אלומיניום העולה ויורדת ולכן אינו מהווה פתרון למניעת מעבר הלכי רגל במקומות בהם רוצים למנוע תנועה של הלכי רגל. למרות שהזרוע של המחסום מרתיעה, עדיין ניתן וקיימת אפשרות לשבירת הזרוע לכוחניים המבקשים לעשות זאת . הניסיון מלמד כי אין ונדליזם כמעט בכלל ולא שוברים את הזרועות של המחסום זרוע למרות שהם עשויות אלומיניום וכן ניתנות לשבירה בכוח סביר. חשוב שתדעו כי קיימת אפשרות להתקנת קורה קונזולית המהווה פתרון זול משער חשמלי אך יקר עדיין משמעותית ממחסום חשמלי, את הקורה קונזולית לא ניתן לשבור והיא נעה בתוך שני מכלולי גלגלים. הקורה נעה כמו שער נגרר פנימה והחוצה.

שער חשמלי עלויותיו יקרות פי שלוש ויותר ממחיר מחסום חשמלי לא בכל מקום ניתן להתקין שער חשמלי. שער חשמלי מותקן בעיקר בכניסות לחניונים תת-קרקעיים כדי למנוע כניסתם של זרים ולהוסיף לביטחונם האישי של דיירי הבית גם בתים פרטיים מתקינים בעיקר שערים חשמליים המונעים את כניסתם של זרים. שער נגרר חשמלי אינו ניתן ואסור להתקינו במקומות משופעים מהטעם הבטיחותי וגם מהטעם הטכני. מהטעם הבטיחותי אסור להתקין שער נגרר במקום משופע כיוון ששער עשוי להתדרדר במצב מנוטרל מכוח האינרציה ולפגוע בנפש ורכוש ומהטעם הטכני כי שער המותקן בשיפוע מייצר עומסים על גיר המנוע וגורם לשחיקתו המהירה בהשוואה לשער הזזה-נגרר הנע על מסילה מישורית. ישנם גם חניונים פתוחים בהם מתקינים שער הזזה, חסרונו העיקרי של שער הזזה בכך שמהיר פתיחה / סגירה של המנוע 12 מטר בדקה וזה לאט בהשוואה למחסום זרוע הנפתח / נסגר בתוך 4 שניות בערך. רוצים לדעת עוד פרטים תתקשרו לחברת שערים המומחית בנושא ותבקשו המלצה מאיש טכני .

 

כתיבת תגובה