דרמה, לפסול שערים חשמליים שהותקנו תוך התעלמות מדרישות תקן בטיחות

אחרי מקרים עם פגיעה של שערים חשמליים בנפש ורכוש נשקלת האפשרות להחמיר עם מתקינים המתעלמים מדרישות תקן בטיחות לשערים חשמליים.

 אחרי פגיעת שער בילד ירושלמי ואחרי פגיעת מחסום חשמלי בנציג ועד בית בכפר סבא מתגברת המחשבה לשקול מחדש נקיטה באמצעים נגד כול המתקינים המתעלמים מדרישות תקן בטיחות.

מאז חודש אוקטובר 2006 , אז אימץ  משרד התמ"ת באמצעות מכון התקנים הישראלי את התקן בטיחות לשערים חשמליים האירופאי תוך התאמתו לצרכים בישראל, כול מתקין מנוע לשער חשמלי מחויב לעמוד בדרישות התקן. דבר אבסורדי שמכון התקנים הישראלי האמון מכוח החוק לאשר יבוא של מנועים לשערים חשמליים העומדים בדרישות התקן, דבקה מכון התקנים הישראלי מאפשר יבוא של מנועים לשערים חשמליים שאינם כוללים את הפיקודים המקוריים לשערים חשמליים, הפיקודים המקוריים האורגינאליים של שערים חשמליים כוללים אינקורדר וסף רגישות הניתן לכוונון עוצמת כוח המנוע ויתר על כן בעת התנגדות השער משנה כיוון מתרחק ממתנגדות ונעצר. לצערנו הרב ישנן חברות לשערים חשמליים שכול רצונן הוא להיות אטרקטיביים במחיר ובחרו לעצמן קומבינה להוזלת המוצר.

כך למשל אותן חברות מייבאות את המנוע נטול הפיקוד המקורי האורגינאלי ומתאימות למנוע פיקוד פשוט שאינו עונה לדרישות התקן האירופאי, כמובן שהכול ממניעים כלכליים תוך התעלמות מהצורך לבטיחות מרבית לשערים חשמליים, אין ספק שזה עניין של זמן עד שכול זה יתנפץ למשרד התמ"ת ולמכון התקנים בפרצוף, האחרונים מחויבים לפקח ולבקר שמותקנים שערים חשמליים לפי דרישות התקן והוכח מעל לכול ספק כי המנועים המגיעים עם הפיקודים המקוריים / אורגינלים הם מספקים את הסטנדרט אשר קבע משרד התמ"ת לבטיחות בשערים חשמליים והמתקין בקצה לא צריך להתחבט בצורך להתקין אביזרי בטיחות נוספים. כיום כיוון שמשרד התמ"ת באמצעות מכון התקנים הישראלי מאפשרים לייבא לארץ מנועים  לשערים בלי פיקודים אורגינלים   מתקיני השערים על פי רוב מתקינים את המנועים תוך התעלמות מדרישות התקן לשערים חשמליים. אז מה הואילו חכמים בתקנתם?

נראה שבסופו של יום רק הלקוחות קצה צריכים להיות עירניים ולדרוש מוצר שכולו אוריגינלי. מוצר אוריגינלי הוא מנוע חשמלי עם פיקוד מקורי, כדי למנוע ממכם טעויות הקפידו לדרוש מנועים של חברת טלקומה האיטלקית, אלו מנועים איכותיים העומדים בסטנדרט בטיחות לשערים חשמליים. במקרים בהם לא ידעתם או התעלמתם מדרישות תקן בטיחות לשערים חשמליים, דעו כי במקרה של פגיעתו של השער בנפש או רכוש, חברת הביטוח תהיה הראשונה להתנער מאחריות בטענה שהתקנתם מוצר שאינו עומד בדרישות התקן, כמובן שבמקרה כזה תיפתח נגדכם וכנגד מתקין השער חקירה פלילית וכול זה לא יהיה שווה את הכמה מאות שקלים שניסיתם לחסוך מעצמכם. בחרו בחברת טלקומה האיטלקית בגלל האיכות, בגלל הבטיחות ובגלל השירות, שערים אב שער יבואנית בלעדית של מוצרי טלקומה אשר זוכים להיות בין שלוש החברות המוכרות ביותר בעולם בכול הקשור לשערים חשמליים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה